FrançaisEnglish
Advanced Search
Top  Catalog  Our Labels  Classical  Piano Classics  PCL10210
MY ACCOUNT
MY WISHLIST
SHOPPING CART
Categories
Labels
Information
Debussy : Intégrale de l'œuvre pour piano seul, vol. 2. Ammara.
Format : 1 CD
Total Time : 01:11:51

Recording : 09-12/04/2018
Location : Sacile
Country : Italie
Sound : Stereo

Label : Piano Classics
Catalog No. : PCL10210
EAN : 5029365102100
Price Code : DM022A

Publishing Year : 2020
Release Date : 30/09/2020

Genre : Classical
Claude Debussy (1862-1918)
Images, livre II
Cloches à travers les feuilles
Et la lune descend sur le temple qui fut
Poissons d'or
Préludes, livre II
Brouillards
Feuilles mortes
La puerta del vino
Les fées sont d'exquises danseuses
Bruyères
Général Lavine
La terrasse des audiences du clair de lune
Ondine
Hommage à S. Pickwick Esq. P.P.M.P.C.
Canope
Les tierces alternées
Feux d'artifice
Suite Bergamasque
Prélude
Menuet
Clair de lune
Passepied

Alessandra Ammara, piano

Après un premier disque Debussy célébré par la critique en 2016, Alessandra Ammara poursuit son cycle Debussy avec ce deuxième volume dont l’interprétation séduit par sa grâce et par la diversité de ses couleurs. Grâce à son jeu délié et à son toucher particulièrement délicat et nuancé, la pianiste italienne apporte une vie, une personnalité et, plus encore, des idées à ces pages célèbres. Là où d’autres n’ont à proposer qu’uniformité du jeu et du toucher, Alessandra Ammara sait transcender l’écriture musicale debussyste. Les cloches à travers les feuilles (Images Cahier II) s’évanouissent dans d’éloquentes résonances. Le rythme passionné et syncopé de la Puerta del vino (Préludes Cahier II) évoque à merveille la chaude sensualité du palais de l’Alhambra à Grenade. La transparence et la pureté d’Ondine (Préludes Cahier II) est magnifiquement exécutée grâce à un jeu de textures allégées et un art maîtrisé du clair-obscur. Ce programme impressionniste se referme sur une interprétation raffinée et élégante de la Suite Bergamasque. Avec une complicité rare, l’artiste parvient à offrir, dans le troisième mouvement, une des plus belles versions contemporaines du Clair de lune. Un disque Debussy de plus dans une discographie pianistique importante, certes. Mais un disque exceptionnel ! (Jacques Potard)

The second volume of a Debussy series attracting critical superlatives and comparisons with the likes of Cortot and Gieseking. In 2016 Alessandra Ammara won high praise for an album of Mendelssohn duets with her husband Roberto Prosseda. The following year her Piano Classics debut of Debussy inspired no less glowing reviews. The sequel elegantly completes her recordings of the Préludes and Images with their second volumes, coupled with the more innocent pleasures of the Suite Bergamasque. Thus the album spans Debussy’s first and punultimate published piano cycles, for while the Suite appeared in print only in 1905, it was composed back in 1890. In their titles, three of the four movements – a Prelude, Minuet and Passepied – invoke the formal elegance of a Baroque dance suite, but the elusive character and freedom of the music owes more to the poetry of Verlaine, who used the archaic ‘bergamasque’ term in his poem Clair de lune, which as the suite’s third movement became Debussy’s single greatest hit. In both the Images and Préludes, Debussy invested their second volumes (composed in 1907 and 1912-13 respectively) with darker, gloomier tone-colours and higher contrasts with wild outbursts and even manic humour. The portraits of individual characters and landscapes are more sharply drawn, more charged with private intensity. They make accordingly greater demands upon the interpreter, nowhere more so than in the dark, wild magic of the ‘Feux d’artifice’ – Fireworks – which close out the Préludes. The three Images in Book 2 are linked by their association with the Debussy’s friend Louis Laloy, and by extension with their mutual fascination with China and the alien world of East-Asian culture. The bells in ‘Cloches à travers les feuilles’ ring from the church in Laloy’s home-town; the title of ‘Et la lune descend sur le temple qui fut’ was proposed by Laloy himself, and the goldfish – ‘Poissons d’or’ of the triptych’s final panel – swim and shimmer through much Chinese lacquer artwork

.  Write Review
Order Product

16,08 €
14,47 €
Catalogue Price : 22,98 €
IN STOCK
Ships within 24 hours!
Free Shipping is available for this item
Free Shipping Available!
Click here for more info

ClicMag of the month
ClicMag n°86 - 10/2020
ClicMag n°86 - 10/2020
Label Info
Piano Classics
All CDs from this label
Label Website
Tell A Friend


Tell someone you know about this product.